Silvestrovský výšlap

1. ledna 2016 v 17:13 |  Příroda
Včera odpoledne jsme využili pozvání k výšlapu na kopec Čertův kámen, který je vzdálen asi 3 km a jeho nadmořská výška je 659 m. Sešlo ve nás asi 20, počasí bylo slunečné, mírně mrazivé, ale ledový vítr, který foukal celou noc a ráno, se naštěstí utišil. Po příchodu k vrcholu jsme zjistili, že nejsme jediní, kdo tuto trasu absolvovali. Udivilo nás, kolik lidí se tam sešlo.

A nyní ještě pár slov o Čertově kameni.
Čěrtův kámen je jeden z vrcholů Radouňských hor. Radouňské hory je místní název pro komplex lesů táhnoucí se po celém obzoru, na západní straně, od severu k jihu. Skála Čertův kámen se nachází na turistické stezce z Kostelní Radouně do Lodhéřova. Na vrcholu najdeme skalní útvar,který je podle pověsti zbytkem čertova hradu. Pravděpodobně zde ve středověku bývala dřevěná Strážnice, ze které byla dávaná ohňová znamení v případě blížícího se nebezpečí. Podle některých informací zde býval lom na mrákotínskou žulu.
V letošním roce se začne budovat naučná stezka, která povede z Kostelní Radouně přes Čertův kámen do Lodhéřova.

2 lidé ohodnotili tento článek.