Leden 2016

Všude bílo

18. ledna 2016 v 18:50 Příroda
Dnes jsme se probudily do velmi mrazivého rána. Rtuť teploměru ukazovala mínus 13 stupňů a celý den ve stínu bylo mínus 7, ale na sluníčku sníh tál. Den byl téměř jasný a celá příroda je pod úplně novou sněhovou peřinou. Už nyní to vypadá to, že zítra bude ještě chladněji.

Pro hasiče

17. ledna 2016 v 17:42 Dorty

Piškotové těsto:
10 vajec
400 g krystalového cukru
500 g mouky( hladká a polohruhá napůl)
1 prášek do pečiva
130 g oleje
šťáva 1 citronu
Bílky ušleháme s cukrem do husté pěny, pak zašleháme žloutky, olej a citronovou šťávu, nakonec vmícháme mouku s práškem do pečiva.
Dort je promazaný pudinkovo máslovým krémem a potažený domácím marcipánem.
Váha 3 kg.

Silvestrovský výšlap

1. ledna 2016 v 17:13 Příroda
Včera odpoledne jsme využili pozvání k výšlapu na kopec Čertův kámen, který je vzdálen asi 3 km a jeho nadmořská výška je 659 m. Sešlo ve nás asi 20, počasí bylo slunečné, mírně mrazivé, ale ledový vítr, který foukal celou noc a ráno, se naštěstí utišil. Po příchodu k vrcholu jsme zjistili, že nejsme jediní, kdo tuto trasu absolvovali. Udivilo nás, kolik lidí se tam sešlo.

A nyní ještě pár slov o Čertově kameni.
Čěrtův kámen je jeden z vrcholů Radouňských hor. Radouňské hory je místní název pro komplex lesů táhnoucí se po celém obzoru, na západní straně, od severu k jihu. Skála Čertův kámen se nachází na turistické stezce z Kostelní Radouně do Lodhéřova. Na vrcholu najdeme skalní útvar,který je podle pověsti zbytkem čertova hradu. Pravděpodobně zde ve středověku bývala dřevěná Strážnice, ze které byla dávaná ohňová znamení v případě blížícího se nebezpečí. Podle některých informací zde býval lom na mrákotínskou žulu.
V letošním roce se začne budovat naučná stezka, která povede z Kostelní Radouně přes Čertův kámen do Lodhéřova.